![]() Право Беларуси под общей редакцией Валерия Левоневского Главная страница | Список | Новости законодательства |
Текст документа в редакции по состоянию на март 2000 года
Зарегистрировано в Национальном реестре правовых актов Республики Беларусь 14 января 2000 г. N 8/2577 -------------------------------------------------------------------- МIНIСТЭРСТВА АДУКАЦЫI РЭСПУБЛIКI БЕЛАРУСЬ ЗАГАД ад 31 снежня 1999 г. N 796 АБ ЗАЦВЯРДЖЭННI ПРЫКЛАДНАГА ПАЛАЖЭННЯ АБ АГУЛЬНААДУКАЦЫЙНЫХ ШКОЛАХ (КЛАСАХ) З ПАГЛЫБЛЕНЫМ ВЫВУЧЭННЕМ АСОБНЫХ ВУЧЭБНЫХ ПРАДМЕТА¶, ЭСТЭТЫЧНЫМ I ФIЗКУЛЬТУРНА - СПАРТЫ¶НЫМ УХIЛАМI У мэтах забеспячэння ·мо· для дыферэнцыраванага навучання вучня·, авалодання iмi ведамi i ·меннямi па асобных вучэбных прадметах на паглыбленым узро·нi, развiцця iнтэлектуальнага i творчага патэнцыялу навучэнскай моладзi ЗАГАДВАЮ: 1. Зацвердзiць Прыкладнае палажэнне аб агульнаадукацыйных школах (класах) з паглыбленым вывучэннем асобных вучэбных прадмета·, эстэтычным i фiзкультурна - спарты·ным ухiламi (дадаецца). 2. Гало·наму ·пра·ленню агульнай сярэдняй адукацыi (Фясько· М.С.) у 3-дз±нны тэрмiн накiраваць вышэйадзначанае Палажэнне · Мiнiстэрства юстыцыi для прававой экспертызы. 3. Кантроль за выкананнем дадзенага загаду ·скласцi на намеснiка Мiнiстра Дыляна Г.Д. Мiнiстр В.I.СТРАЖА¶ Зацверджана загадам Мiнiстэрства адукацыi Рэспублiкi Беларусь ад 31.12.1999 N 796 ПРЫКЛАДНАЕ ПАЛАЖЭННЕ <*> АБ АГУЛЬНААДУКАЦЫЙНЫХ ШКОЛАХ (КЛАСАХ) З ПАГЛЫБЛЕНЫМ ВЫВУЧЭННЕМ АСОБНЫХ ВУЧЭБНЫХ ПРАДМЕТА¶, ЭСТЭТЫЧНЫМ I ФIЗКУЛЬТУРНА - СПАРТЫ¶НЫМ УХIЛАМI ------------------------------- <*> Прыкладнае палажэнне распа·сюджваецца толькi на дзяржа·ныя агульнаадукацыйныя школы. 1. АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННI 1.1. Школы (класы) з паглыбленым вывучэннем асобных вучэбных прадмета·, эстэтычным (музычным, харавым, мастацкiм, архiтэктурна - мастацкiм, харэаграфiчным, тэатральным, агульнаэстэтычным) i фiзкультурна - спарты·ным ухiламi забяспечваюць вучням агульную сярэднюю адукацыю i паглыбленае авалоданне ведамi i ·меннямi па прафiлюючых вучэбных дысцыплiнах, працо·ную i прафесiйную падрыхто·ку, развiцц± творчых здольнасцей у адпаведнасцi з iх iнтарэсамi i схiльнасцямi. 1.2. У сва±й дзейнасцi школы (класы) з паглыбленым вывучэннем асобных вучэбных прадмета·, эстэтычным i фiзкультурна - спарты·ным ухiламi кiруюцца Прыкладным палажэннем аб агульнаадукацыйнай школе, зацверджаным загадам Мiнiстэрства адукацыi Рэспублiкi Беларусь ад 28 чэрвеня 1993 г. N 203 (рэг.N 80/12 ад 03.11.1993), дадзеным Прыкладным палажэннем i iншымi прававымi актамi Рэспублiкi Беларусь. 1.3. Школы (класы) з паглыбленым вывучэннем асобных вучэбных прадмета·, эстэтычным i фiзкультурна - спарты·ным ухiламi адкрываюцца, рэарганiзуюцца i лiквiдуюцца органамi мясцовай улады · парадку, якi ·стано·лены дзеючым заканада·ствам. 1.4. Школы могуць мець адзiн або некалькi напрамка· паглыблення. Школы (класы) з паглыбленым вывучэннем замежнай мовы адкрываюцца · складзе падрыхто·чага i I - ХI або VII - ХI класа·, iншых вучэбных прадмета· - VIII - ХI, Х - ХI класа·; музыкi, харэаграфii, выя·ленчага мастацтва - падрыхто·чага i I - IХ або падрыхто·чага i I - ХI класа·; архiтэктуры i выя·ленчага мастацтва - V - ХI класа·; тэатральнага мастацтва - падрыхто·чага i I - ХI або VIII - ХI класа·; фiзiчнай культуры - V - ХI класа·. 1.5. Колькасць вучня· у класах з паглыбленым вывучэннем асобных вучэбных прадмета·, эстэтычным ухiлам тая ж, што i · масавых агульнаадукацыйных школах. Асобныя класы з фiзкультурна - спарты·ным ухiлам могуць стварацца i пры меншай колькасцi вучня· у класе (не менш як 12 чалавек). 2. ПАРАДАК ПРЫ°МУ ВУЧНЯ¶ 2.1. Залiчэнне вучня· у школы (класы) з паглыбленым вывучэннем асобных вучэбных прадмета·, эстэтычным i фiзкультурна - спарты·ным ухiламi праводзiцца адзiн раз у год на падставе пiсьмовай заявы бацько· вучня· або асоб, якiя iх замяняюць, i медыцынскай даведкi аб стане здаро·я вучня·, а · школы (класы) з эстэтычным ухiлам - i па вынiках конкурснага адбору камiсiяй, якая ацэньвае музычныя, харэаграфiчныя, мастацкiя i артыстычныя здольнасцi паступаючых, у класы з фiзкультурна - спарты·ным ухiлам - па рэкамендацыi дзiцяча - юнацкiх спарты·ных школ. 2.2. Правядзенне якiх-небудзь праверачных iспыта· пры паступленнi дзяцей у школы (класы) з паглыбленым вывучэннем замежнай мовы не дапускаецца. 2.3. Пры ная·насцi вакантных месца· пры±м вучня· можа праводзiцца дадаткова на працягу вучэбнага года ва ·се класы. 2.4. Залiчэнне вучня· у школы (класы) з паглыбленым вывучэннем асобных вучэбных прадмета·, эстэтычным i фiзкультурна - спарты·ным ухiламi са школ таго ж тыпу праводзiцца без дадатковай праверкi веда·. У асобных выпадках у гэтыя школы (класы) могуць быць прыняты вучнi з агульнаадукацыйных устано· пры ·мове, што яны выя·ляюць веды i ·меннi па прафiлюючых прадметах у аб'±ме праграм адпаведнага класа. 2.5. У тых выпадках, калi колькасць жадаючых паступiць у VII класы з паглыбленым вывучэннем замежнай мовы, у VIII i Х класы - з паглыбленым вывучэннем iншых вучэбных прадмета· перавышае магчымасцi пры±му, залiчэнне праводзiцца з улiкам вынiковых адзнак па прафiлюючых прадметах за папярэднi клас. Правядзенне якiх-небудзь экзамена· пры гэтым не дапускаецца. 3. ЗМЕСТ I АРГАНIЗАЦЫЯ НАВУЧАЛЬНА - ВЫХАВА¶ЧАГА ПРАЦЭСУ 3.1. Школы (класы) з паглыбленым вывучэннем асобных вучэбных прадмета·, эстэтычным i фiзкультурна - спарты·ным ухiламi працуюць па вучэбных планах i праграмах з улiкам спецыфiкi школы (класа), якiя зацвярджаюцца · вызначаным парадку. Згодна з вучэбнымi планамi заняткi па цыклу прафiлюючых дысцыплiн могуць быць як групавыя, так i iндывiдуальныя. Дзяленне класа· на групы ажыцця·ляецца · адпаведнасцi з вучэбнымi планамi агульнаадукацыйных школ. 3.2. Змест працо·нага навучання · V - ХI класах школ з паглыбленым вывучэннем асобных вучэбных прадмета·, эстэтычным i фiзкультурна - спарты·ным ухiламi вызначаецца з улiкам канкрэтнага профiлю. 3.3. Школы могуць прыцягваць да работы выкладчыка· вышэйшых i сярэднiх спецыяльных навучальных устано·, работнiка· навукi i культуры, трэнера· дзiцяча - юнацкiх спарты·ных школ i клуба· фiзiчнай падрыхто·кi ва ·стано·леным заканада·ствам парадку. 3.4. Пазакласная навучальна - выхава·чая работа · школах з паглыбленым вывучэннем асобных вучэбных прадмета·, эстэтычным i фiзкультурна - спарты·ным ухiламi будуецца з улiкам спецыфiкi навучальнага працэсу гэтых школ. 3.5. Бiблiятэкi школ дадзенага тыпу камплектуюцца, акрамя кнiг, прадугледжаных для школьных бiблiятэк, вучэбнай, навукова - папулярнай, мастацкай, даведачнай лiтаратурай, перыядычнымi выданнямi па профiлю. 3.6. Школы з паглыбленым вывучэннем асобных вучэбных прадмета·, эстэтычным i фiзкультурна - спарты·ным ухiламi павiнны мець кабiнеты i iншыя памяшканнi · адпаведнасцi з профiлем школы (класа), абсталяваныя неабходнымi сродкамi навучання. 3.7. Вучнi школ (класа·) з эстэтычным ухiлам, якiя паспяхова здалi экзамены па прафiлюючых дысцыплiнах за курс базавай i сярэдняй школы, атрымлiваюць дадаткова да асно·нага дакумента аб адукацыi ·кладыш у яго з запiсам адзнак па спецыяльных прадметах. 4. ПЕДАГАГIЧНЫЯ I IНШЫЯ РАБОТНIКI ШКОЛЫ 4.1. У школах з паглыбленым вывучэннем асобных вучэбных прадмета·, эстэтычным i фiзкультурна - спарты·ным ухiламi штатная колькасць работнiка· уводзiцца · адпаведнасцi з Тыпавымi штатамi пачатковых, базавых i сярэднiх агульнаадукацыйных школ, якiя зацверджаны загадам Мiнiстэрства адукацыi i навукi Рэспублiкi Беларусь ад 26 сакавiка 1996 г. N 109. У школах з эстэтычным ухiлам па ·згадненнi з вышэйстаячымi ·становамi i фiнансавымi органамi можа быць уведзена пасада настройшчыка музычных iнструмента·. 4.2. Парадак i ·мовы пры±му i звальнення педагагiчных работнiка· школ з паглыбленым вывучэннем асобных вучэбных прадмета·, эстэтычным i фiзкультурна - спарты·ным ухiламi рэгулююцца заканада·ствам Рэспублiкi Беларусь. Намеснiк дырэктара школы назначаецца з лiку асоб, якiя маюць вышэйшую адукацыю адпаведна профiлю школы. Дырэктар школы з паглыбленым вывучэннем замежнай мовы назначаецца з лiку асоб, якiя, як правiла, валодаюць замежнай мовай, выкладаемай у школе. 4.3. Наста·нiкi i намеснiкi дырэктара· школ з паглыбленым вывучэннем асобных вучэбных прадмета·, эстэтычным i фiзкультурна - спарты·ным ухiламi павышаюць сваю квалiфiкацыю па спецыяльных праграмах ва ·стано·леным парадку. --------------------------------------------------------------------