Право 2000 - Законодательство Республики Беларусь
Право Беларуси под общей редакцией Валерия Левоневского
Главная страница | Список | Новости законодательства

Текст документа в редакции по состоянию на март 2000 года

<<<

      
   
      Зарегистрировано в Национальном реестре правовых актов
      Республики Беларусь 14 февраля 2000 г. N 8/2985
      --------------------------------------------------------------------
   
                    МIНIСТЭРСТВА АДУКАЦЫI РЭСПУБЛIКI БЕЛАРУСЬ
   
                                      ЗАГАД
                            ад 1 лютага 2000 г. N 49
   
               АБ ЗАЦВЯРДЖЭННI IНСТРУКЦЫI ПА СТВАРЭННI, ПАПА¶НЕННI
                    I АБНА¶ЛЕННI БIБЛIЯТЭЧНЫХ ФОНДА¶ ШКОЛЬНЫХ
                                   ПАДРУЧНIКА¶
   
           У мэтах  рацыянальнага  выкарыстання  фiнансавых   сродка·   на
      выданне i набыцц± падручнiка· i вучэбных дапаможнiка· ЗАГАДВАЮ:
           1. Зацвердзiць Iнструкцыю па стварэннi, папа·неннi i абна·леннi
      бiблiятэчных фонда· школьных падручнiка·.
           2. Гало·наму ·пра·ленню  агульнай  сярэдняй  адукацыi  (Фясько·
      М.С.):
           2.1. у  трохдз±нны  тэрмiн накiраваць дадзены загад на прававую
      экспертызу · Мiнiстэрства юстыцыi Рэспублiкi Беларусь;
           2.2. давесцi дадзены загад пасля ·ключэння  яго  ·  Нацыянальны
      рэестр прававых  акта·  Рэспублiкi  Беларусь  да  ведама навучальных
      устано·, упра·лення· i аддзела· адукацыi.
           3. Лiчыць страцi·шай сiлу Iнструкцыю па стварэннi, папа·неннi i
      абна·леннi бiблiятэчных  фонда·  школьных падручнiка· ад 16 мая 1994
      года N 136, зацверджаную Мiнiстэрствам адукацыi Рэспублiкi Беларусь.
           4. Кантроль  за  выкананнем  дадзенага   загада   ·скласцi   на
      намеснiка мiнiстра Дыляна Г.Д.
   
                                                                   Мiнiстр
                                                               В.I.СТРАЖА¶
   
   
   
   
                                                               Зацверджана
                                             загадам Мiнiстэрства адукацыi
                                                       Рэспублiкi Беларусь
                                                        ад 01.02.2000 N 49
   
                                   IНСТРУКЦЫЯ
               ПА СТВАРЭННI, ПАПА¶НЕННI I АБНА¶ЛЕННI БIБЛIЯТЭЧНЫХ
                          ФОНДА¶ ШКОЛЬНЫХ ПАДРУЧНIКА¶
   
                             1. Агульныя палажэннi
   
           1.1. Дадзеная Iнструкцыя вызначае парадак стварэння, папа·нення
      i абна·лення бiблiятэчных фонда· школьных падручнiка·.
           1.2.   Бiблiятэчныя  фонды  падручнiка·  па  агульнаадукацыйных
      прадметах   сярэдняй   школы   ствараюцца   ·  агульнаадукацыйных  i
      спецыяльных  школах,  прафесiянальна- тэхнiчных вучылiшчах, сярэднiх
      спецыяльных, вышэйшых  i  iншых  тыпах  навучальных  i  пазашкольных
      установах,    у    якiх    гэтыя   падручнiкi   выкарысто·ваюцца   ·
      навучальна-выхава·чым працэсе.
           1.3.  Мiнiстэрства адукацыi Рэспублiкi Беларусь зацвярджае спiс
      падручнiка·, вучэбных дапаможнiка·, вучэбна-метадычнай лiтаратуры па
      Дзяржзаказах для агульнаадукацыйных школ i другiх  устано·  адукацыi
      да наступнага навучальнага года.
           1.4.   Навукова-метадычны   цэнтр   вучэбнай  кнiгi  i  сродка·
      навучання  Мiнiстэрства  адукацыi  Рэспублiкi  Беларусь  (у далейшым
      НМЦэнтр)   вывучае  i  аналiзуе  стан  забеспячэння  рэспублiканскай
      сiстэмы адукацыi вучэбнай кнiгай.
           1.5.     Рэспублiканская    навукова-педагагiчная    бiблiятэка
      Мiнiстэрства     адукацыi     Рэспублiкi     Беларусь     ажыцця·ляе
      навукова-метадычнае кiра·нiцтва школьнымi бiблiятэкамi рэспублiкi.
           1.6.   Абласныя   (Мiнскае   гарадское)   упра·леннi   адукацыi
      ажыцця·ляюць  кантроль  i  аналiз  стану  забеспячэння  бiблiятэчных
      фонда· раенных i гарадскiх аддзела· адукацыi.
           1.7.  Раенныя  i гарадскiя аддзелы адукацыi ажыцця·ляюць аналiз
      заказа·   усiх   тыпа·  навучальных  устано·  на  школьную  вучэбную
      лiтаратуру i яе размеркаванне.
   
                               2. Фонды бiблiятэк
   
           2.1.  У  аснову  камплектаваня  школьнай  бiблiятэкi ·ваходзяць
      наступныя вiды вучэбнай лiтаратуры:
           падручнiк  -  вучэбнае  выданне,  якое  змяшчае сiстэматызаваны
      выклад вучэбнай дысцыплiны (яе раздзела, часткi);
           вучэбны  дапаможнiк  -  вучэбнае  выданне,  якое  дапа·няе  або
      часткова (цi по·насцю) замяняе падручнiк;
           вучэбна-метадычны  дапаможнiк  - вучэбнае выданне, якое змяшчае
      матэрыялы  па методыцы выкладання вучэбнай дысцыплiны (прадмета) або
      па методыцы навучання i выхавання;
           вучэбна-наглядны дапаможнiк - вучэбнае тэкставае або выя·ленчае
      выданне,  якое  змяшчае  матэрыялы  · дапамогу вывучэння дысцыплiны,
      прадмета, выкладанню, выхаванню;
           дапаможнiк -  вучэбнае  выданне,  якое  прызначана  ·  дапамогу
      практычнай  дзейнасцi па навучаннi,  выхаваннi i авалоданнi вучэбнай
      дысцыплiнай;
           хрэстаматыя   -   вучэбны  дапаможнiк  (выданне),  якi  змяшчае
      лiтаратурна-мастацкiя, гiстарычныя i iншыя творы  або  ·ры·кi  з  iх
      (прадугледжаныя праграмай дысцыплiны, прадмета для вывучэння);
           атлас  -  альбом,  якi  змяшчае вiдарыс розных аб'екта· (карты,
      чарцяжы,  малюнкi,  абрысы  i  iнш.),  прызначаны  для  вучэбных  цi
      практычных мэт.
   
                3. Парадак фармiравання заказа· устано· адукацыi
   
           3.1. Вучэбныя кнiгi, якiя выкарысто·ваюцца чатыры i больш разо·
      на тыдзень, фандуюцца на чатыры гады. На падручнiкi па прадметах, на
      вывучэнне  якiх  прадугледжваецца  ·  вучэбных  планах  па  дзве-тры
      гадзiны  · тыдзень, устана·лiваецца пяцiгадовы цыкл фандавання, а на
      падручнiкi па прадметах,  якiя вывучаюцца адну гадзiну на тыдзень, -
      шасцiгадовы  цыкл  фандавання.  Парадак выдання i тэрмiны фандавання
      вучэбных кнiг па асобных прадметах могуць быць зменены  ·  сувязi  з
      увядзеннем   новых   вучэбных  праграм  i  выпускам  новай  вучэбнай
      лiтаратуры.
           На  кожным  наступным цыкле фандавання працэнт выпуску школьных
      падручнiка·  на ·весь кантынгент навучэнца· устана·лiваецца з улiкам
      ная·ных фонда· вучэбнай лiтаратуры, якая прыдатная да выкарыстання ·
      навучальна-выхава·чым працэсе.
           3.2.   Заказы   для  агульнаадукацыйных,  спецыяльных  школ  на
      падручнiкi,   вучэбныя   дапаможнiкi   на   по·ны   цыкл  фандавання
      ажыцця·ляюцца на 150%  ад кантынгенту школьнiка· адпаведных  класа·,
      пры гэтым у першы год цыкла фандавання выдаецца 110%  падручнiка· ад
      агульнай патрэбы вучня· наступнага навучальнага года,  трэцi  год  -
      астатняя колькасць  кнiг  (40%).  Па  рашэннi  Мiнiстэрства адукацыi
      выпуск асобных падручнiка· можа ажыцця·ляцца адзiн раз на по·ны цыкл
      фандавання ·   памерах   150%   ад  кантынгенту  вучня·.  Заказы  на
      паралельныя падручнiкi i вучэбныя дапаможнiкi ажыцця·ляюцца ·  межах
      агульнага  кантынгенту  навучэнца· школ з беларускай i рускай мовамi
      навучання.
           Заказы   для  навучэнца·  прафесiянальна-тэхнiчных  навучальных
      устано·,  педвучылiшча·, сярэднiх спецыяльных навучальных устано· на
      падручнiкi,  вучэбныя  дапаможнiкi  па  агульнаадукацыйных прадметах
      фармiруюцца    ·   тых   жа   працэнтных   адносiнах,   як   i   для
      агульнаадукацыйных школ.
           Заказы   для   вышэйшых  педагагiчных  навучальных  устано·  на
      падручнiкi,  вучэбныя  дапаможнiкi  па  агульнаадукацыйных прадметах
      заказваюцца з разлiку адзiн падручнiк на пяць студэнта·.
           Заказы  для  наста·нiка·  школ,  метадыста·  раенных, гарадскiх
      аддзела·   адукацыi,   абласных   упра·лення·  адукацыi,  гарадскiх,
      рэспублiканскiх  iнстытута· удасканалення наста·нiка· на падручнiкi,
      вучэбныя  дапаможнiкi  па  агульна адукацыйных прадметах заказваюцца
      дадаткова  да  агульнай колькасцi вучэбных кнiг, якiя набываюцца для
      забеспячэння школьнiка·.
           3.3.  Заказы  на  сшыткi  на  друкаванай  аснове  для  разавага
      карыстання    для    навучэнца·    падрыхто·чых,    першых    класа·
      агульнаадукацыйных  школ, навучэнца· падрыхто·чых-дванаццатых класа·
      школ-iнтэрната·,  а  таксама  для дзяцей з недахопамi развiцця, якiя
      навучаюцца  ·  спецшколах-iнтэрнатах,  спецыяльных  школах цi класах
      агульнаадукацыйных школ ажыцця·ляюцца штогод на 101%  да кантынгенту
      навучэнца· адпаведных класа·. Гэты вiд вучэбнай лiтаратуры застаецца
      · школьнiка· i спiсваецца па колькасцi вучня· i наста·нiка· дадзенай
      катэгорыi, якiя карысталiся азначанымi дапаможнiкамi.
           3.4.  Пры  вызначэннi  патрэбы · падручнiках агульнаадукацыйныя
      школы  могуць  уносiць  неабходныя  змены · працэнтны лiк па асобных
      вучэбных  кнiгах:  пры  павелiчэннi  заказу  на  адзiн з падручнiка·
      неабходна  адпаведна  паменшыць  яго  на другi · гэтым жа класе, але
      такiм  чынам,  каб агульны заказ на падручнiкi кожнага класа · межах
      аднаго  цыкла фандавання не перавыша· агульную патрэбу · сярэднiм па
      кожным выданнi.
           3.5.  Заказы  на  дыдактычныя матэрыялы ажыцця·ляюцца з разлiку
      адна кнiга на стол вучэбнага кабiнета.
           Заказы  на  новыя  i  дапрацаваныя  метадычныя  дапаможнiкi для
      наста·нiка·  к  падручнiкам  i вучэбным дапаможнiкам ажыцця·ляюцца з
      разлiку 1-2 кнiгi для базавай школы i 2-3 кнiгi для сярэдняй школы
           3.6.  Заказы на кнiгi серыi "Школьная бiблiятэка" ажыцця·ляюцца
      з  улiкам  кантынгенту  навучэнца·  класа, у якiм вывучаецца дадзены
      твор па наступных разлiках:
           творы для вывучэння на ·роках - 1 кнiга для 3 вучня·;
           творы,  рэкамендаваныя  для пазакласнага чытання, - 1 кнiга для
      5-6 вучня·;
           творы,  вывучаемыя на факультаты·ных занятках, - 1 кнiга для 10
      вучня·.
   
                4. Фiнансаванне i даста·ка школьных падручнiка·
   
           4.1.   Фiнансаванне  мерапрыемства·,  звязаных  са  стварэннем,
      папа·неннем  i  выкарыстаннем  бiблiятэчных фонда· школьнай вучэбнай
      лiтаратуры праводзiцца са сродка· рэспублiканскага бюджэту.
           4.2.  Забеспячэнне  навучальных устано· падручнiкамi, вучэбнымi
      дапаможнiкамi  ажыцця·ляецца арганiзацыямi, якiя экспедзiруюць кнiгi
      па разнарадках (планах завозу) органа· адукацыi.
           4.3.  Кантроль  за даста·кай падручнiка·, вучэбных дапаможнiка·
      да  агульнаадукацыйных школ ажыцця·ляюць раенныя (гарадскiя) аддзелы
      адукацыi i кнiгагандлевыя арганiзацыi на месцах.
   
                          5. Абавязкi органа· адукацыi
   
           5.1.  НМЦэнтр вучэбнай кнiгi i сродка· навучання · адпаведнасцi
      з   зацверджанымi   планамi  выпуску  школьнай  вучэбнай  лiтаратуры
      ажыцця·ляе  збор  папярэднiх  заказа·,  iх  аналiз,  удакладненне  i
      карэкцiро·ку,  вызначае  тыражы выдання· i размярко·вае лiмiты памiж
      абласнымi  i  Мiнскiм  гарадскiм  упра·леннямi  адукацыi,  сочыць за
      своечасовым выпускам вучэбнай лiтаратуры.
           5.2.   Абласныя  i  Мiнскае  гарадское  ·пра·леннi  адукацыi  ·
      адпаведнасцi  з  планамi выпуску вучэбнай лiтаратуры збiраюць заказы
      на  падручнiкi, вучэбныя дапаможнiкi ад ра±нных (гарадскiх) аддзела·
      адукацыi,  аналiзуюць,  удакладняюць  i накiро·ваюць агульны заказ у
      НМЦэнтр вучэбнай кнiгi i сродка· навучання.
           Пасля  атрымання  лiмiта·  упра·леннi  адукацыi  размярко·ваюць
      вучэбную лiтаратуру памiж ра±ннымi i гарадскiмi аддзеламi адукацыi ·
      адпаведнасцi  з  папярэднiмi  заказамi  i  фактычнымi  патрэбамi  на
      школьныя  падручнiкi,  а  таксама  сочаць  за  аператы·най даста·кай
      школьных падручнiка·.
           5.3.  Ра±нныя  i  гарадскiя аддзелы адукацыi збiраюць заказы на
      школьную  вучэбную лiтаратуру ад усiх тыпа· школ, прафтэхвучылiшча·,
      сярэднiх  спецыяльных  i  вышэйшых  навучальных,  метадычных i iншых
      устано·,  у  тым лiку абласных i рэспублiканскiх, якiя размешчаны на
      тэрыторыi    ра±на    (горада),    незалежна    ад   iх   ведамаснай
      падпарадкаванасцi.   Пасля  аналiзу  i  ·дакладнення  агульны  заказ
      рэгi±на  накiро·ваецца  ·  абласныя  i  Мiнскае гарадское ·пра·леннi
      адукацыi.
           Пры размеркаваннi лiмiта· аддзелы адукацыi ·лiчваюць папярэднiя
      заказы i фактычную патрэбу · школьных падручнiках усiх тыпа· ·стано·
      свайго рэгi±на.
           У   працэсе   работы   па   забеспячэннi  навучэнца·  школьнымi
      падручнiкамi  Навукова-метадычны  цэнтр  вучэбнай  кнiгi  i  сродка·
      навучання,    упра·леннi    i    аддзелы    адукацыi   маюць   правы
      пераразмярко·ваць  вучэбныя  кнiгi  памiж  рэгi±намi  i навучальнымi
      ·становамi.
           Дакладныя  тэрмiны збору заказа· i размеркавання лiмiта· штогод
      устана·лiваюцца Навукова-метадычным цэнтрам вучэбнай кнiгi i сродка·
      навучання.
   
                      6. Абавязкi педагагiчнага калектыву
   
           6.1.   Кiра·нiк   навучальнай   установы   нясе  адказнасць  за
      арганiзацыю   работы   па   фармiраваннi  i  своечасовым  папа·неннi
      бiблiятэчнага  фонду  падручнiка·,  стварае  ·мовы  для  яго ·лiку i
      захавання.   °н  накiро·вае  дзейнасць  педагагiчнага  калектыву  на
      выхаванне   ·   навучэнца·   беражлiвых  адносiн  да  падручнiка·  i
      забяспечвае сiстэматычны кантроль за iх выкананнем.
           6.2.  Намеснiк  дырэктара  па вучэбна-выхава·чай рабоце разам з
      выкладчыкамi   (наста·нiкамi)   i   бiблiятэкарам  вызначае  патрэбы
      навучальнай    установы    ·   падручнiках,   распрацо·вае   адзiныя
      патрабаваннi  да  навучэнца·  па  захаванасцi  школьных падручнiка·,
      ажыцця·ляе  сiстэматычны  кантроль  за  iх  выкарыстаннем на працягу
      ·сяго навучальнага года.
           6.3.  Наста·нiкi  пачатковых  класа·,  класныя кiра·нiкi 4-12-х
      класа·  школ,  вучэбных  груп  прафесiянальна-тэхнiчных вучылiшча· i
      сярэднiх спецыяльных навучальных устано·:
           удзельнiчаюць  у  выдачы  фандаваных  падручнiка·  навучэнцам i
      арганiзуюць  iх  зварот  у  бiблiятэку пасля заканчэння навучальнага
      года;
           ажыцця·ляюць  неабходную  работу з навучэнцамi i iх бацькамi па
      выхаваннi беражлiвых адносiн да вучэбных кнiг;
           кантралююць  стан  падручнiка·  у класе (групе), сочаць за тым,
      каб па заканчэннi навучальнага года падручнiкi, якiя маюць патрэбу ·
      рамонце, былi своечасова адрамантаваны i здадзены · бiблiятэку.
           6.4.   Непасрэдную   работу   з  бiблiятэчным  фондам  школьных
      падручнiка·  у  навучальнай  установе  вядзе  бiблiятэкар, а пры яго
      адсутнасцi  -  iншы  супрацо·нiк,  прызначаны кiра·нiком навучальнай
      установы   адказным   за   работу  з  бiблiятэчным  фондам  школьных
      падручнiка·.
   
               7.   Улiк бiблiятэчнага фонду школьных падручнiка·
   
           7.1. Бiблiятэчны фонд вучэбнай лiтаратуры па агульнаадукацыйных
      прадметах   у   школах,  прафтэхвучылiшчах  i  сярэднiх  спецыяльных
      навучальных  установах  улiчваецца i захо·ваецца асобна ад агульнага
      фонду выдання· у гэтай навучальнай установе.
           7.2.  Улiк  бiблiятэчнага  фонду  школьных  падручнiка· павiнен
      адлюстро·ваць  паступленне,  набыцц±,  агульную  колькасць  вучэбных
      кнiг,   iх  размеркаванне  памiж  навучэнцамi.  На  аснове  ·лiковых
      дакумента·  ажыцця·ляецца  кантроль  за захаваннем фонду, праверка i
      перадача  яго  ад  аднаго  работнiка  другому, вядзецца статыстычная
      справаздача.
           7.3.  Працэс  улiку  бiблiятэчнага  фонду  школьных падручнiка·
      уключае  пры±м  i  рэгiстрацыю паступлення·, штэмпеляванне выдання·,
      размеркаванне  па  класах  i перамяшчэнне падручнiка·, iх набыцц±, а
      таксама падвядзенне вынiка· змянення фонду i яго праверку.
           Усе  аперацыi па ·лiку бiблiятэчнага фонду школьных падручнiка·
      выконваюцца бiблiятэкарам.
           7.4.  Улiк  падручнiка· праводзiцца групавым спосабам. Агульная
      колькасць  падручнiка·  адлюстро·ваецца  · Кнiзе ·лiку бiблiятэчнага
      фонду  школьных падручнiка·. На кожнае выданне падручнiка заводзiцца
      асобная  ·лiковая картка, на якой указваецца а·тар, назва кнiгi, год
      выдання, выдавецтва, для якога класа ±н прызначаны, а таксама цана.
           За·вага: асобным выданнем лiчыцца кожны палiграфiчна  аформлены
      твор  друку,  якi  прымаецца  ·  якасцi  адзiнкi статыстычнага ·лiку
      друкаванай прадукцыi.
           Калi · бiблiятэку паступаюць дадаткова падручнiкi аднаго i таго
      ж  наймення i маюць аднолькавыя друкарскiя паказчыкi з тымi кнiгамi,
      на якiя ·жо заведзены рэгiстрацыйныя (улiковыя) карткi, новыя карткi
      не афармляюцца, а звесткi аб колькасцi паступi·шых кнiг заносяцца на
      карткi, якiя заведзены на раней паступi·шыя выданнi.
           Карткi   з   бiблiяграфiчным  апiсаннем  выдання·  ставяцца  ва
      ·лiковую  картатэку  па  класах, а ·нутры класа· - па прадметах. Для
      кантролю  за  захаваннем  улiковых картак яны рэгiструюцца · Журнале
      рэгiстрацыi    ·лiковых    картак   бiблiятэчнага   фонду   школьных
      падручнiка·.
           Кнiга ·лiку бiблiятэчнага фонду школьных падручнiка· складаецца
      з трох частак:
           частка 1. Паступленне · фонд падручнiка·
           частка 2. Выбыцц± з фонду падручнiка·
           частка 3. Вынiкi ·лiку фонду падручнiка·
           (Узоры  друкаванай бiблiятэчнай дакументацыi дадзены · дадатках
      1-5).
           7.5.  На  тытульнай  i  на  17-й  старонках  кожнага экземпляра
      падручнiка ставiцца спецыяльны штэмпель з назвай або нумарам школы.
           7.6.  Перад  пачаткам навучальнага года бiблiятэкар з дапамогай
      наста·нiка· пачатковых  класа·,  выкладчыка·-прадметнiка·,   класных
      кiра·нiко·  старэйшых  класа·  i  груп  арганiзуе выдачу падручнiка·
      навучэнцам.  За кожны  атрыманы  падручнiк  навучэнцы,  пачынаючы  з
      чацв±ртага  класа,  распiсваюцца на спецыяльным укладышы · фармуляры
      чытача, якiя захо·ваюцца · бiблiятэцы.
           7.7.  Усе падручнiкi выдаюцца на навучальны год. Падручнiкi, па
      якiх  навучанне  вядзецца  некалькi  гадо·, могуць быць выдадзены на
      ·весь тэрмiн карыстання.
           Пры  пераходзе  з адной навучальнай установы · другую навучэнцы
      павiнны  здаць  вучэбную лiтаратуру · бiблiятэку, а навучэнцам, якiя
      залiчаны  ·  навучальную  ·станову,  бiблiятэка  павiнна  выдаць усе
      неабходныя падручнiкi.
           7.8.   Штогод   частка  вучэбнай  лiтаратуры  можа  выбываць  з
      бiблiятэчных  фонда·  у  сувязi  з  тым, што некаторыя падручнiкi не
      адпавядаюць  зместу  i  патрабаванням  новых  вучэбных  праграм,  па
      дрэнным  фiзiчным стане, не вернутыя · бiблiятэку асобнымi чытачамi,
      у  сувязi  з  заканчэннем  тэрмiну карыстання i па iншых прычынах. У
      гэтых  выпадках падручнiкi спiсваюцца па акце камiсiяй, у склад якой
      уваходзяць   бiблiятэкар,   адзiн-   два   наста·нiкi,   супрацо·нiк
      бухгалтэрыi,  якая  абслуго·вае  дадзеную  навучальную  ·станову,  а
      таксама   прадста·нiк   бацько·скага   камiтэта   школы  або  савета
      навучальнай установы. Акт складаецца · двух экземплярах, узгадняецца
      з  метадыстам  (арганiзатарам)  аддзела  адукацыi па фондах школьных
      падручнiка·  i зацвярджаецца кiра·нiком навучальнай установы. У акце
      на  спiсанне  ·казваюцца  а·тар i назва падручнiка, год яго выдання,
      цана  (на  ·лiковых  дакументах), колькасць спiсваемых экземпляра· i
      сума.  На  кожную  прычыну  спiсання афармляюцца асобныя акты. Першы
      экземпляр   акта  здаецца  ·  бухгалтэрыю,  другi  -  захо·ваецца  ·
      бiблiятэцы.
           Колькасць спiсаных па акце экземпляра· падручнiка· рэгiструецца
      ·   кнiзе  ·лiку  бiблiятэчнага  фонду  школьных  падручнiка·  i  на
      рэгiстрацыйных картках улiковай картатэкi.
           7.9.  Калi  падручнiк  згублены або сапсаваны вучнем, бацькi цi
      асобы,  што  iх замяняюць, або самi навучэнцы аплачваюць яго кошт па
      цане,  якая  дзейнiчае  на  момант страты кнiгi. Грошы, атрыманыя за
      выданнi,  якiя  не вернуты чытачамi · бiблiятэку ·носяцца на рахунак
      бухгалтэрыi,  якая  адбслуго·вае  дадзеную  навучальную  ·станову. У
      гэтым   выпадку  таксама  складаецца  акт  на  спiсанне,  пры  гэтым
      абавязкова  ·казваецца  цана  кнiгi па ·лiковай дакументацыi i сума,
      спагнаная з чытача за згубленую або сапсаваную кнiгу.
           7.10.  Бiблiятэкарам  навучальных  устано·  дазваляецца  ·замен
      згубленых або сапсаваных падручнiка· прымаць iншыя кнiгi, неабходныя
      для навучальна-выхава·чага працэсу · навучальнай установе, а таксама
      падручнiкi,   набытыя  бацькамi  або  навучэнцамi  ·  кнiгагандлевых
      арганiзацыях.  Запiсы аб замене кнiг робяцца · сшытку па ·лiку кнiг,
      прынятых  замест  згубленых  або  сапсаваных  выдання·.  Звесткi  аб
      колькасцi  падручнiка·,  спiсаных  па  акце  на выпадак страты кнiг,
      запiсваюцца · другую частку Кнiгi ·лiку бiблiятэчнага фонду школьных
      падручнiка·,  а звесткi аб колькасцi кнiг, прынятых узамен згубленых
      або  сапсаваных,  рэгiструюцца · першай частцы Кнiгi сумарнага ·лiку
      бiблiятэчнага фонду пад чарговым нумарам.
           7.11. Спiсаныя па акце падручнiкi па прычыне дрэннага фiзiчнага
      стану  здаюцца  ·  адпаведныя  арганiзацыi  па  нарыхто·цы другаснай
      сыравiны. Грошы ад здачы макулатуры ·носяцца на рахунак бухгалтэрыi,
      якая адбслуго·вае дадзеную навучальную ·станову.
           Кнiгi,  спiсаныя  па  iншых  прычынах  (у  сувязi з заканчэннем
      тэрмiну  фандавання  i г.д.) могуць перадавацца · вучэбныя кабiнеты.
      Пры  гэтым  у канцы акта на спiсанне (пасля подпiса· члена· камiсii)
      дадаткова  запiсваецца  колькi  кнiг  у  якi  кабiнет перададзена, i
      ставiцца   подпiс   загадчыка  кабiнета  аб  атрыманнi  гэтых  кнiг.
      Падручнiкi,   якiя   перададзены   ·   вучэбныя   кабiнеты,   могуць
      выкарысто·вацца  для  па·тарэння  вучэбнага  матэрыялу,  для рамонту
      iншых  падручнiка· або выдавацца выпускнiкам школ пры iх паступленнi
      ·  сярэднiя спецыяльныя або вышэйшыя навучальныя ·становы. Пры гэтым
      дадатковыя фiнансавыя дакументы не складаюцца.
           7.12.   Для   рамонту   падручнiка·   пры   кожнай   бiблiятэцы
      прапано·ваецца  арганiзаваць гурток перапл±тнай справы, цi гурток па
      дробнаму  рамонту  кнiг,  праца  кiра·нiка  якога аплачваецца згодна
      заканада·ства.
           7.13.   Вучнi,  якiя  паступаюць  у  сярэднiя  спецыяльныя  або
      вышэйшыя  навучальныя  ·становы, на час падрыхто·кi i здачы ·ступных
      экзамена·  карыстаюцца  падручнiкамi з лiку кнiг, якiя перададзены ·
      вучэбныя кабiнеты, або з бiблiятэчных фонда· па фармуляры чытача.
           Утрыманне залога· (грошай, дакумента· i iнш.) забараняецца.
           7.14.  Звесткi  аб  фондзе  школьных  падручнiка· складаюцца па
      стане   на   пачатак  навучальнага  года  i  ·ключаюцца  ·  агульную
      справаздачу навучальнай установы.
   
                                                               Дадаткi 1-4
   
           ***** НА ПАПЯРОВЫМ НОСЬБIЦЕ
   
   
      --------------------------------------------------------------------


<<< На главную страницу

Рейтинг@Mail.ru





Hosted by uCoz